Accessibility links

RFE/RL In The News

A running tally of RFE/RL news exclusives, citations, and expert appearances in leading global media.


RFE/RL's Venera Djumataeva on TRTWorld television - 4 April 2017

Summary

RECENT RFE/RL HIGHLIGHTS:

From March 10-16, numerous media including The Moscow Times, Diario de Noticias, Publico, iDnes, Haaretz, Lenta.Ru,and Vesti.Ru, linked to or embedded content from RFE/RL's exclusive posting of the Manhoff Archive - rare photos and video taken by a former military attache at the U.S. Embassy in Moscow of life in the Soviet Union of the early 1950's, including the only known independent video of Soviet leader Joseph Stalin’s funeral procession.

On March 7-8, CNN, The Hill, and Foreign Policy noted testimony by eastern European ambassadors to the U.S. in support of RFE/RL's efforts in the region during a hearing before the Senate Appropriations Committee's State/Foreign Operations subcommittee on "Russian Policies & Intentions Toward Specific European Countries".

From February 8-13, The Washington Post, PBS NewsHour, Reuters, AP, CBS, CNN, Foreign Policy, Government Executive, ​RT, Sputnik, and numerous other news outlets reported on the formal launch of Current Time, the 24/7 Russian-language digital television network led by RFE/RL in cooperation with Voice of America

In early February, Quartz, Tablet, the Express, the Mirror, The Week, The Times of London, The Independent, The Daily Beast, The Interpreter, MSNBC's The Rachel Maddow Show (at 17:32), International Business Times, The Washington Times, The Independent, and The Daily Beast all cited RFE/RL coverage of the sudden illness in Moscow of Russian opposition leader Vladimir Kara-Murza.

From February 1-3, The New York Review of Books. Business Insider, and Breitbart News cited RFE/RL reporting on the spy scandal unfolding in Russia, involving Russian intelligence officers reportedly facing treason charges for allegedly collaborating with the CIA.

19:23 19.4.2017

Ukraine's UNIAN information agency re-posted an RFE/RL article on the latest hearing in the trial of RFE/RL Crimea Desk contributor Mykola Semena, who has been accused of "separatism" by a court in Russia-occupied Crimea.

Business Insider posts a screengrab from a 2014 video sent to RFE/RL's Radio Free Afghanistan, to illustrate an article on the April 13 U.S. bombing of an alleged IS tunnel complex in Afghanistan.

15:02 18.4.2017

The Diplomat cites RFE/RL Tajik Service reporting in an article about the reported death of former Tajik police commander Gulmurod Halimov, who joined the so-called Islamic State in Syria in May 2015 and rose to become Islamic State’s highest ranking commander in Mosul, Iraq.

PanARMENIAN.net cited RFE/RL Armenian Service reporting on a candidate affirming his decision to run for mayor in the Armenian capital, Yerevan.

20:33 17.4.2017

On April 15, the St. Cloud (MN) Times published an op-ed complimentary of RFE/RL as it "continues its work delivering accurate, timely news to any people who have been isolated by leaders who build walls and control the news."

On April 14, Yahoo News (via Storyful) posted RFE/RL Radio Azadi video of local reaction to the U.S. dropping the largest non-nuclear bomb in its arsenal on an ISIS tunnel complex in Afghanistan’s Nangarhar province the previosu day.

The Washington Post cited RFE/RL reporting in an article about Turkmenistan President Gurbanguly Berdymuhammedov 'winning' a contest to write the anthem for the upcoming Asian Indoor and Martial Art Games, to take place in Turkenistan in September 2017.

21:00 13.4.2017

Svenska Dagbladet and numerous other Swedish newspapers cited RFE/RL Uzbek Service reporting on Rakhmat Akilov, the man who on April 7 drove a hijacked truck into a crowd of people in downtown Stockholm, killing four.

On April 12, the Committee to Protect Journalists posted an alert about RFE/RL Belarus Service journalist Halina Abakunchyk losing an appeal of a fine levied against her by a court in the city of Vorsha, alleging that she "participated" in a protest on March 13 that she was in fact reporting about for RFE/RL.

Load more

XS
SM
MD
LG