Accessibility links

Breaking News

RFE/RL's Kyrgyzstan Coverage Cited In Int'l Media

RFE/RL's coverage of the recent political turmoil in Kyrgystan has been cited in numerous international media outlets.

Here are some highlights:


RFE/RL's Bruce Pannier on 'Al Jazeera'
April 7 & 8, 2010

RFE/RL's Senior Central Asia Correspondent put the recent turmoil in Kyrgyzstan in context during two appearances on 'Al Jazeera International.'


"Despotism Doesn't Equal Stability"
Owen Matthews | Newsweek
April 7, 2010

Matthews calls RFE/RL's Kyrgyz service "the most trusted source of news" in Kyrgyzstan:

"Indeed the U.S. Embassy criticized the imprisonment of Sariyev and his supporters over the last year, and the U.S. government-funded Radio Free Europe/Radio Liberty's Kyrgyz service remains the most trusted source of news for most Kyrgyz people, despite repeated government attempts to jam it."


"Video Protests in Kyrgyzstan"
Robert Mackey | The New York Times
April 7 & 8, 2010

"The Lede," a blog of "The New York Times," highlights RFE/RL's video coverage here and here.


"Meet Kyrgyzstan's New Leader"
Laura Rozen | Politico
April 8, 2010

"Politico" quoted from and linked to RFE/RL's profile of Kyrgyzstan's 'interim' leader Roza Otunbaeva:

"RFE/RL reports that Otunbaeva is likely to be a competent caretaker leader: Kyrgyz opposition leader Roza Otunbaeva has said she is now the head of a temporary caretaker government, after the opposition said it had taken power following violent protests in Bishkek."

"Opposition Says It Leads Kyrgyzstan After Uprising"
Peter Leonard | Associated Press
April 7, 2010

In a report that was picked up by "The Washington Post," "The New York Times," and other major media, Leonard cited reporting from one of RFE/RL's Bishkek correspondents:

"Another 10,000 protesters stormed police headquarters in Talas. The protesters beat up Kongatiyev and forced him to telephone his subordinates in Bishkek and call off the crackdown on protesters, a correspondent for the local affiliate of U.S.-funded Radio Free Europe/Radio Liberty said."


"Kyrgyzstan's Familiar Path: Press Repression, Ousted Leaders"
Muzaffar Suleymanov | Committee to Protect Journalists
April 8, 2010

The Committee to Protect Journalists reported on RFE/RL's being off the air in Kyrgyzstan:

"In early March, ahead of the fifth anniversary of Bakiyev’s ascent to power, Kyrgyz authorities pressured private radio and television stations to stop carrying programming from the Kyrgyz service of the U.S. government-funded Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL)."