Accessibility links

Breaking News

RFE/RL In The News

A running tally of RFE/RL news exclusives, citations, and expert appearances in leading global media.


Summary

RECENT RFE/RL HIGHLIGHTS:

On January 25-28, AFP (via Daily Mail, Dawn (Pakistan), Arab News (Saudi Arabia), and Saudi Gazette), AFP Video (via MSN), The News on Sunday (Pakistan), Dawn (Pakistan), Daily Pakistan, Pakistan Observer, Pakistan Today, Online International News Network, Express Tribune (Pakistan), ToloNews(Afghanistan), Times of India, India Today, Financial Express (India), News18 (India), NewsOlive (India), and Channel NewsAsia continued to report on international support for RFE/RL's Radio Mashaal following the closure of its Islamabad Bureau by Pakistan's Interior Ministry.

On January 19, the Committee To Protect Journalists, Associated Press, Los Angeles Times, ABC News, U.S. News & World Report, Las Vegas Sun, Dawn (Pakistan), ARY News (Pakistan), AFP (via The Express Tribune), Hindustan Times (India), ​Arab News (Saudi Arabia), Anadolu Agency (Turkey), and Namibia Press Agency reported on the Pakistani government's decision to close the Islamabad bureau of RFE/RL's Radio Mashaal.

On January 19, The Guardian cited an RFE/RL interview with British historian Anthony Beevor, whose bestselling history "Stalingrad" has been banned in Ukraine.

On December 5, The Washington Post, The New York Times, USA Today, AP (via wthr.com), BBC, Reuters, Xinhua, CNN, ​ABC News, Yahoo News, Newsy, NPR, Sky News, Houston Chronicle, U.S. News & World Report, Business Insider, The Times (London), Deutsche Welle, Moscow Times, Calvert Journal, Novinite (Romania), Focus Information Agency (Bulgaria), Irish Times, Naharnet (Lebanon), First Channel (Georgia), Daily Sabah (Turkey), ​Newshub (New Zealand), Stuff (New Zealand), The Punch (Nigeria), Today (Nigeria), ​NAMPA (Namibia), Geo News(Pakistan), Pakistan Times, Business Recorder (Pakistan), Hindustan Times, NDTV (India), Outlook (India), South China Morning Post, Japan Times, TASS, RT, Sputnik, Fontanka.ru, Echo of Moscow, RBC, Govorit Moskva, RTVi, RIA, Defense World, Transitions Online, Broadcast & Cable, and Committee to Protect Journalists published articles on the banning of RFE/RL and VOA from the Russian Duma, and official listing of RFE/RL and VOA as "foreign agents" in Russia.

On December 5, AP, Reuters, Ukrainian affiliate video channels NewsOne TV, Espreso TV, ICTV, and Channel 24, and Georgian Public Television provided live RFE/RL Ukrainian Service video streams of former Georgian president-turned Ukrainian opposition politician Saakashvili’s spectacular arrest--and equally spectacular release in Kyiv; ​BuzzFeed News extensively linked to RFE/RL online and social media reporting on the day’s events, while BBC (uncredited), MSN, Yahoo News, AOL News, Storyful News, Times & Democrat (Orangeburg, SC), Santa Maria Times (Santa Maria, CA), St. Louis Post Dispatch (St. Louis, MO), Kyiv Post, Lettera43 (Italy), Cairns Post (Australia), The Mercury (Australia), NTNews (Australia), and Rumble embedded RFE/RL’s drone footage of Saakashvili being freed from the police van by his supporters.

00:26 17.2.2018

On February 8, The Diplomat posted an op-ed by RFE/RL Radio Mashaal senior editor Daud Khattak on an unprecedented protest by thousands of ethnic Pashtuns from Pakistan’s tribal areas in the Pakistani capital, Islamabad.

Deutsche Welle reported on the closure of te RFE/RL Islamabad Bureau in an article that asks "Is Pakistan Suppressing Foreign Media?"

UPI cited RFE/RL reporting on the U.S. military's air and artillery strikes on Syrian government forces after an "unprovoked attack" against the U.S.-led coalition occupying Syria.

Eurasianet cited RFE/RL Uzbek Service reporting on Uzbek president Shavkat Mirziyoev's criticisms of the country's security services, and cited RFE/RL Kazakh Service reporting on a legislative proposal to make the Kazakh president chairman-for-life of the country's Security Council.

Eurasia Review re-posted an RFE/RL article on the U.S. Justice Ministry charging 36 people from the U.S. and six other countries--Australia, Britain, France, Italy, Kosovo, and Serbia--for their alleged involvement in running a global cybercrime service

On February 7, Newsweek and Kyiv Post cited RFE/RL reporting on the renaming of a street next to the Russian Embassy in Washington after slain opposition leader Boris Nemtsov.

Iran News Update cited RFE/RL Radio Farda reporting in an article on possible future outcomes following Iran's mass protests; The Christian Times cited RFE/RL reporting on UN human rights expert calls for a fair trial for three Iranian Christians; and ChristianHeadlines.com cited Radio Farda reporting on a visit to Evin Prison in Tehran by a special delegation of Iranian legislators to investigate reports of detainees being killed in custody.

Eurasianet cited RFE/RL Uzbek Service reporting on a shakeup in the command structure of elite Uzbek Security Service armed units.

Kyiv Post linked to RFE/RL reporting on Ukrainian prime minister Volodymyr Groysman's proposal to mandate the military to use as its cal-and-response greeting "Glory to Ukraine."

UNIAN cited an RFE/RL Moldovan Service interview with Moldovan president Igor Dodon on the role Ukraine could play in resolving the longstanding crisis in breakaway Transnistria.

On February 6, L'important (France) linked to RFE/RL corresponndent Golnaz Esfandiari's article on a controversial Irnian State televison program that recommended that women suffering domestic abuse "give him a foot massage, then dry his feet, and now this part: Kiss his feet."

EUObserver (Belgium) cited RFE/RL Balkan Service data on organised crime-related murders in Serbia in an article on the new EU Strategy for the Wastern Balkans.

Transitions Online (Czechia) cited RFE/RL reporting on new legislation in Kazakhstan that would grant authorities broader powers to target the "public display of the attributes and outward signs" of "destructive religious movements."

23:45 16.2.2018

On February 5, RFE/RL Iran correspondent Golnaz Esfandiari was interviewed by Australian Broadcast Corporation's (ABC) flagship morning current affairs program, and by the Danish newspaper Foeljeton about the ongoing protests by women in Iran against that country's mandatory Islamic dress code.

Kyiv Post cited RFE/RL Ukrainian Service reporting on revelations by the National Anti-Corruption Bureau of Ukraine that it had opened an additional investigaiton into possible abuses of power by former Ecology Minister Mykola Zlochevsky.

Ukrinform cited RFE/RL reporting on complaints by Ukraine's Ambassador to Germany on Twitter about a visit to occupied Crimea by a group of German lawmakers.

TalkRADIO (U.K.) cited RFE/RL reporting on Pope Francis' meeting with Turkish president Recep Tayyip Erdogan.

Jamestown Foundation's Eurasia Daily Monitor cited RFE/RL Belarusian Service discussions about the the applicability of author Gene Sharp’s methods of nonviolent action to Belarus, following Sharp's death in January 2018.

Thie Financial (Georgia) reposted RFE/RL articles on protests in Belgrade, Serbia against alleged bias at Serbia's main broadcaster, RTS; protests in Kyiv, Ukraine calling for the resignation of President Petro Poroshenko; Azerbaijan scheduling snap presidential elections for April 2018; approval by the House Intelligence Committee of the release of the Democratic rebuttal of a Republican memo accusing the FBI and Justice Department of being biased against the White House; and an announcement by the U.S.-led coalition in Iraq that it would "shift its focus" away from combat operaitons against IS militants.

Massis Post cited RFE/RL Armenian Service reporting on a rally by opposition supporters against price increases, and Asbarez cited RFE/RL Armenian Service reporting on the junior partner in the current governing coalition, the Armenian Revolutionary Federation, calling for faster poverty reduction In Armenia.

00:33 13.2.2018

On February 4, The Washington Post and Pittsburgh Post-Gazette published an op-ed by Jackson Diehl that cited the Pakistani government's decision to shut the Islamabad office of RFE/RL's Radio Mashaal.

UNIAN cited RFE/RL reporting about U.S. President Donald Trump's claim that he has been vindicated by a Republican-written congressional memo that alleges the FBI abused its surveillance powers during an investigation of the Trump presidential election campaign's possible ties to Russia.

Eurasia Review re-posted an RFE/RL article on Russian criticisms of the new U.S. Nuclear Security Posture document.

On February 3, Daily Times (Pakistan) posted an op-ed by RFE/RL Radio Mashaal editor Daud Khattak on "The Power of Social Media."

UNIAN cited in separate articles RFE/RL reporting on the new U.S. Nuclear Posture Review and on Russia's confirmation that an Su-25 close-support military aircraft was shot down over Syria.

23:39 12.2.2018

On February 2, The Local (Sweden) reported on an investigation by Swedish news agency TT, in collaboration with RFE/RL's Uzbek Service, that suggests Stockholm terror suspect Rakhmat Akilov was in direct contact with high-level members of Isis before, during and after the April 2017 attack.

The Tower and 10,000 Couples cited RFE/RL reporting on the arrest of 29 women in Iran protesting against that country's mandatory Islamic dress code.

The Independent, The Daily Mail and Al Bawaba (Jordan) cited RFE/RL reporting on an Iranian state television program recommending that a woman massage and "kiss [her husband's] feet," even in the face of domestic abuse.

The Australian Strategic Policy Institute cited RFE/RL reporting on the Kremlin’s belief that Alexei Navalny isn’t a threat.

The Ukrainian Weekly re-posted an RFE/RL report on the so-called "Kremlin Report" issued by the U.S. Treasury Departmenbt of Russian officials and billionaires.

New Eastern Europe cited RFE/RL reprting on about Ukrainian President Petro Poroshenko's controversial New Year's holiday in the Maldive Islands in an article n the conflicts Poroshenko faces as a rich businessman attempting to fight endemic corruption in Ukraine.

OCCRP cited RFE/RL reporting about a controversial luxury vacation in the Seychelle Islands by Ukrainian Prosecutor General Yuriy Lutsenko, who is already under criminal investigation by the National Anticorruption Bureau of Ukraine (NABU).​

Armenpress, News.am, and Public Radio of Armenia cited RFE/RL Armenian Service reporting on Armenian Foreign Minister Eduard Nalbandian's criticisms of Turkey's continued denial of the Armenian Genocide.

Load more

XS
SM
MD
LG