Accessibility links

Breaking News

RFE/RL In The News

A running tally of RFE/RL news exclusives, citations, and expert appearances in leading global media.

RECENT RFE/RL HIGHLIGHTS:

On October 3, The Sun, Mirror, Snob, adekvatnews.ru, starspost.com, UNIAN, and many other media reporting by joint reporting by bellingcat and RFE/RL's Russian Service on photographic evidence that one of the alleged Russian nerve-agent poisoners is in fact a decorated senior Russian military intelligence officer.

From September 5-9, the U.S. Embassy Kyiv, OSCE Representative on Freedom of the Media, Committee to Protect Journalists, Reporters Without Borders, Daily Mail, France 24, EU-OCS, Kyiv Post, UNIAN, Ukrainian Weekly, Interfax-Ukraine, OCCRP, and The FCPA Blog reported and reacted to a Ukrainian court’s approval of the prosecutor-general’s request for the cellphone data of RFE/RL Ukrainian Service reporter Natalia Sedletska.

From July 26 to August 1, BBC, Euractiv, New Zealand Herald, Yahoo News (via Storyful), aktuality.sk, noviny.sk, topky.sk, pravda.sk, webnoviny.sk and Insajderi.sk cited RFE/RL reporting on the Night Wolvesmotorcycle club, whose members were at the vanguard of Russia's occupation of Crimea, taking up residence at a former military base in Slovakia.

On September 6, The Jerusalem Post, Newsweek, i24 News, World Israel News, Israel Today, The Yeshiva World, and Citizen Truth cited RFE/RL Radio Farda and Current Time's interview with Israeli Defense Minister Avigdor Lieberman on Israel’s policies towards Iran and its involvement in Syria -- the first time an Israeli Defense Minister was interviewed in his office in Israel by an Iranian journalist.

From July 29 to 31, The New York Times, NPR, Fox News, US News and World Report, Euronews, ​The Times (London), Mirror, Daily Mail, The Guardian, Epoch Times, Safe Travels Magazine, heavy.com, Hilltop Monitor, smh.com.au, dutchnews.nl, news.com.au, Akipress, sceptr.net, alfa.lt, teraz.sk, road.cc, RT, ThePostOnline.nl, dailystar.com.lb, notizie.it, levif.be cited RFE/RL reporting on the murder of four cyclists (including two Americans) biking through Tajikistan.

On April 22-26, numerous outlets including The Hill, The Washington Post, CTV News (Canada), The Daily Telegraph (Australia), Yahoo TV (Taiwan), MSN News, Rumble, NPR, euronews, NRT Kurdistan, Scoopnest, and Euromaidan Press and Charter 97 (Belarus) linked to RFE/RL Armenian Service video and RFE/RL Current Time content on the massive anti-government protests in Armenia that led to the sudden resignation of new Prime Minister (and former President Serzh Sarkisian.

On September 7, BBC News cited reporting by RFE/RL’s Tajik Service on a group of Muslim clerics in southern Tajikistan who spent their congregations' weekly donations to fix a statue of Bolshevik Revolution leader Vladimir Lenin.

Meduza cited reporting by the RFE/RL Ukrainian Service’s anti-corruption show “Schemes” revealing that the wife of Ukrainian oligarch Viktor Medvedchuk apparently owns a company that’s developing one of the biggest oil deposits in Siberia.

Eurasia Review re-posted an RFE/RL Balkan Service article on NATO’s readiness to accept Macedonia into the military alliance once the country finalizes an agreement with Greece to change the former Yugoslav republic’s name.

On September 6, The Jerusalem Post, Newsweek, i24 News, World Israel News, Israel Today, The Yeshiva World, and Citizen Truth cited RFE/RL Radio Farda and Current Time's interview with Israeli Defense Minister Avigdor Lieberman on Israel’s policies towards Iran and its involvement in Syria -- the first time an Israeli Defense Minister was interviewed in his office in Israel by an Iranian journalist.

The Washington Post, The Kansas City Star, The Nation (Thailand) and Godzooks printed RFE/RL President Thomas Kent’s op-ed on the threat posed by so-called “deep fake” videos.

The Wall Street Journal, AKIpress, and Transitions Online cited RFE/RL Uzbek Service reporting on the start of a trial in Sweden of three former telecom giant Telia executives on bribery charges involving the eldest daughter of late Uzbek president Islam Karimov.

Newsweek and Kyiv Post cited an article by RFE/RL’s Carl Schreck on homophobia among Russian immigration officials working with gay men seeking asylum in the country.

American Military News re-posted RFE/RL reporting on a warning by Iran's nuclear agency that it would relaunch its nuclear program and enrich uranium at a higher level than it has previously if Russia, China, and European powers follow the U.S. example and stop honoring Iran's 2015 nuclear agreement.

CPJ cited RFE/RL Uzbek Service reporting in an article on the arrest by Uzbek authorities of at least four bloggers covering religious issues in Uzbekistan.

Popular Mechanics cited an RFE/RL Current Time & Ukrainian Service video of Ukrainian smugglers using homemade drones to move contraband cigarettes between Ukraine and Slovakia.

The Armenian Mirror-Spectator cited RFE/RL Armenian Service reporting on Armenian Prime Minister Nikol Pashinian downplaying problems in relations with Russia.

On September 5, Slate and American Military News cited RFE/RL reporting on an announcement by British Prime Minister Theresa May, who identified two Russian men as suspects in the nerve agent attack on former Russian spy Sergei Skripal and his daughter Yulia and claimed they were “officers from the Russian military intelligence service, also known as the GRU.”

World Tribune and American Military News re-posted an RFE/RL article on warnings by Russian officials to Google not to ‘meddle’ in elections by hosting videos produced by opposition leader Alexei Navalny.

Daily Beast, Bustle, and The Daily Dot cited an article by RFE/RL’s Carl Schreck about a self-described "radical feminist" in Omsk, Russia who is facing criminal charges over social-media posts that she says investigators could deem hate speech against men.

The Diplomat posted an analysis by RFE/RL Radio Mashaal’s Daud Khattak on the hopes and expectations that Pakistanis have invested in their new Prime Minister, Imran Khan.

On September 4, NPR interviewed RFE/RL's Abubakar Siddique for a piece on the appointment of Zalmay Khalilzad as U.S. Special Advisor to Afghanistan.

Canada’s Global News cited RFE/RL reporting on a new TV show on Russia’s top state-owned channel devoted to praising President Vladimir Putin.

The Tower cited RFE/RL reporting on an announcement by Japanese oil wholesalers that they will stop importing Iranian oil next month ahead of U.S. sanctions that will be reimposed on the sector in November.

On September 3, World Tribune and American Military News re-posted RFE/RL reporting on the U.S. military’s decision to cancel $300 million in aid to Pakistan that had been suspended due to Islamabad’s perceived lack of action against militants.

Yahoo News (via Storyful) re-posted RFE/RL Russian Service video of a protest by thousands of pensioners in Moscow opposed to proposed changes to the Russian pension system.

On September 2, euronews and Kyiv Post cited RFE/RL Ukrainian Service reporting on the jailing of a Ukrainian businessman sentenced to 4 and a half years in prison for organizing the murder of Russian journalist Arkady Babchenko (who reappeared alive after faking his death as part of a Ukrainian sting).

The Baltic Times cited RFE/RL Current Time reporting in an article on allegations that the Russian Embassy in Argentina was involved in smuggling cocaine into Europe.

World Tribune re-posted an article by RFE/RL’s Mike Eckel on newly declassified documents that illustrate Russian President Boris Yeltsin’s relationship and interaction with U.S. President Bill Clinton.

On September 1, The Washington Post profiled former RFE/RL Azerbaijani Service contributor Khadija Ismayilova on her continuing battle for human rights and against corruption in Azerbaijan.

On August 31, UPI and Gephardt Daily cited RFE/RL reporting on Russian actions at the UN to block publication of a report finding North Korea in violation of UN sanctions.

The Hollywood Reporter cited RFE/RL reporting on the death of Iosif Kobzon, a famed Russian singer turned legislator, at the age of 80.

On August 30, Newsweek cited RFE/RL reporting in an article on the International Atomic Energy Agency’s finding that Iran continues to hold up its side of the controversial nuclear deal.

CPJ, The Iranian, Center for Religious Pluralism in the Middle East, Iran News Update, and Informed Comment reposted an article by RFE/RL’s Golnaz Esfandiari on an intensified campaign by the Iranian government to persecute Sufi mystics.

Payvand reposted an article by RFE/RL’s Radio Farda on Iranian President Rouhani’s speech to the Iranian parliament about Iran’s poor economic performance.

FirstPost cited an article by RFE/RL’s Christopher Miller in a report on changes to the privacy policy of Internet message service Telegram that raised concerns about the safety and security of users’ data.

The Maritime Executive cited RFE/RL reporting in an article on U.S. accusations that Russia is harassing Ukrainian shipping in the Sea of Azov.

Load more

XS
SM
MD
LG