Accessibility links

Breaking News

RFE/RL In The News

A running tally of RFE/RL news exclusives, citations, and expert appearances in leading global media.

RECENT RFE/RL HIGHLIGHTS:

On October 3, The Sun, Mirror, Snob, adekvatnews.ru, starspost.com, UNIAN, and many other media reporting by joint reporting by bellingcat and RFE/RL's Russian Service on photographic evidence that one of the alleged Russian nerve-agent poisoners is in fact a decorated senior Russian military intelligence officer.

From September 5-9, the U.S. Embassy Kyiv, OSCE Representative on Freedom of the Media, Committee to Protect Journalists, Reporters Without Borders, Daily Mail, France 24, EU-OCS, Kyiv Post, UNIAN, Ukrainian Weekly, Interfax-Ukraine, OCCRP, and The FCPA Blog reported and reacted to a Ukrainian court’s approval of the prosecutor-general’s request for the cellphone data of RFE/RL Ukrainian Service reporter Natalia Sedletska.

From July 26 to August 1, BBC, Euractiv, New Zealand Herald, Yahoo News (via Storyful), aktuality.sk, noviny.sk, topky.sk, pravda.sk, webnoviny.sk and Insajderi.sk cited RFE/RL reporting on the Night Wolvesmotorcycle club, whose members were at the vanguard of Russia's occupation of Crimea, taking up residence at a former military base in Slovakia.

On September 6, The Jerusalem Post, Newsweek, i24 News, World Israel News, Israel Today, The Yeshiva World, and Citizen Truth cited RFE/RL Radio Farda and Current Time's interview with Israeli Defense Minister Avigdor Lieberman on Israel’s policies towards Iran and its involvement in Syria -- the first time an Israeli Defense Minister was interviewed in his office in Israel by an Iranian journalist.

From July 29 to 31, The New York Times, NPR, Fox News, US News and World Report, Euronews, ​The Times (London), Mirror, Daily Mail, The Guardian, Epoch Times, Safe Travels Magazine, heavy.com, Hilltop Monitor, smh.com.au, dutchnews.nl, news.com.au, Akipress, sceptr.net, alfa.lt, teraz.sk, road.cc, RT, ThePostOnline.nl, dailystar.com.lb, notizie.it, levif.be cited RFE/RL reporting on the murder of four cyclists (including two Americans) biking through Tajikistan.

On April 22-26, numerous outlets including The Hill, The Washington Post, CTV News (Canada), The Daily Telegraph (Australia), Yahoo TV (Taiwan), MSN News, Rumble, NPR, euronews, NRT Kurdistan, Scoopnest, and Euromaidan Press and Charter 97 (Belarus) linked to RFE/RL Armenian Service video and RFE/RL Current Time content on the massive anti-government protests in Armenia that led to the sudden resignation of new Prime Minister (and former President Serzh Sarkisian.

On September 18, The Independent reported on the involvement of the European Court of Human Rights in the controversial case of RFE/RL investigative reporter Natalia Sedletska, who is seeking to overturn a Ukrainian court order to hand over her mobile telephone data from June 2016 to November 2017 to the Ukrainian prosecutor general’s office.

Transitions Online and American Military News cited RFE/RL reporting in an article on U.S. Defense Secretary Jim Mattis’ encouragement of a yes vote on changing the name of Macedonia.

Global Voices cited an RFE/RL Kyrgyz Service video interview with a 19-year-old singer who has set off a debate over freedom and feminism in the country by releasing a controversial music video.

The Iranian re-posted an RFE/RL Radio Farda report on Israel rejecting Russian efforts to blame it for the downing of a surveillance plane by Syria.

Belsat.eu cited RFE/RL reporting that German doctors treating Pussy Riot collective member Pyotr Verzilov have said that he was probably poisoned, and a Moscow newspaper reports a possible connection with the killing of three Russian journalists in the Central African Republic (C.A.R.) in July.

UNIAN cited RFE/RL Ukrainian Service reporting on commemoraitons in Ukraine of the 18th anniversary of the disappearance and subsequent murder of journalist Georgiy Gongadze.

On September 17, Atlantic Council re-posted an analysis by RFE/RL Ukrainian Service analyst Oleksiy Minakov on the leading candidates in the Ukrainian presidential campaign.

Eurasia Report and Ganjapreneur re-posted an RFE/RL report on Georgia’s consideration of a draft law legalizing the export of cannabis while keeping the domestic sale of marijuana illegal.

The Iranian re-posted RFE/RL Radio Farda reporting on an attack on the Iranian Embassy in Greece.

On September 14-16, The Washington Post, The Sydney Morning Herald, and The Straits Times cited RFE/RL reporting on Russian television coverage of the two men accused by the U.K. of involvement in the nerve agent poisoning of former Russian agent Sergei Skripal and his daughter.

On September 14, delfi.lt reported on the launching of free-to-home terrestrial distribution of Current Time, the Russian-language video network led by RFE/RL in cooperation with Voice of America.

We Are The Mighty re-posted an article by RFE/RL’s Christopher Miller on statements by U.S. special envoy to Ukraine, Amb. Kurt Volker, that the U.S. is considering sending more lethal weaponry to Kyiv to build up its naval and air defenses.

b92 cited RFE/RL reporting on reactions to a proposal by the Kosovo government to “gradually transform” the Kosovo Security Forces into an army.

On September 13, PEN America and Ukrinform cited an article by RFE/RL’s Rikard Jozwiak on the center-right European People’s Party nominating jailed Ukrainian filmmaker Oleg Sentsov for the EU parliament’s annual Sakharov Prize, which honors individuals and organizations defending human rights and fundamental freedoms.

TOLOnews cited RFE/RL reporting on the victory by a 27-year-old Afghan refugee in the Democratic primary for a seat in the legislature of the U.S. state of New Hampshire.

On September 11, National Review cited an article by RFE/RL’s Thomas Kent on the looming threat of “deep fake” videos, as well as an article by RFE/RL’s Golnaz Esfandiari on the deepening economic crisis in Iran.

American Military News re-posted an RFE/RL report on the massive Vostok-2018 military exercises taking place in central and eastern Russia.

Payvand re-posted RFE/RL Radio Farda reporting on an admission by Iranian Vice President Es’haq Jahangiri that U.S. sanctions against Iran have proven “very effective.”

Eurasia Review re-posted RFE/RL reporting on Russia’s Vladimir Putin meeting with his counterpart, Japan’s Shinzo Abe in Vladivostok to discuss North Korea’s nuclear program

On September 10, Newsweek cited RFE/RL reporting in an article on regional governor elections in Russia.

Payvand re-posted RFE/RL reporting on the arrest of two theater artists in Iran connection with a production of Shakespeare's play A Midsummer Night's Dream.

From September 5-9, the U.S. Embassy Kyiv, OSCE Representative on Freedom of the Media, Committee to Protect Journalists, Reporters Without Borders, Daily Mail, France 24, EU-OCS, Kyiv Post, UNIAN, Ukrainian Weekly, Interfax-Ukraine, OCCRP, and The FCPA Blog reported and reacted to a Ukrainian court’s approval of the prosecutor-general’s request for the cellphone data of RFE/RL Ukrainian Service reporter Natalia Sedletska.

On September 9, Yahoo News cited RFE/RL Russian Service reporting from a protest in Novosibirsk against proposed reforms to pension legislation.

Ha'aretz and newsyou.info re-posted a gallery of photos by RFE/RL photojournalist Amos Chapple of the long-inaccessible Tashkent Metro.

Load more

XS
SM
MD
LG