Accessibility links

Breaking News

RFE/RL In The News

A running tally of RFE/RL news exclusives, citations, and expert appearances in leading global media.


Summary

RECENT RFE/RL HIGHLIGHTS:

On October 3, The Sun, Mirror, Snob, adekvatnews.ru, starspost.com, UNIAN, and many other media reporting by joint reporting by bellingcat and RFE/RL's Russian Service on photographic evidence that one of the alleged Russian nerve-agent poisoners is in fact a decorated senior Russian military intelligence officer.

From September 5-9, the U.S. Embassy Kyiv, OSCE Representative on Freedom of the Media, Committee to Protect Journalists, Reporters Without Borders, Daily Mail, France 24, EU-OCS, Kyiv Post, UNIAN, Ukrainian Weekly, Interfax-Ukraine, OCCRP, and The FCPA Blog reported and reacted to a Ukrainian court’s approval of the prosecutor-general’s request for the cellphone data of RFE/RL Ukrainian Service reporter Natalia Sedletska.

From July 26 to August 1, BBC, Euractiv, New Zealand Herald, Yahoo News (via Storyful), aktuality.sk, noviny.sk, topky.sk, pravda.sk, webnoviny.sk and Insajderi.sk cited RFE/RL reporting on the Night Wolvesmotorcycle club, whose members were at the vanguard of Russia's occupation of Crimea, taking up residence at a former military base in Slovakia.

On September 6, The Jerusalem Post, Newsweek, i24 News, World Israel News, Israel Today, The Yeshiva World, and Citizen Truth cited RFE/RL Radio Farda and Current Time's interview with Israeli Defense Minister Avigdor Lieberman on Israel’s policies towards Iran and its involvement in Syria -- the first time an Israeli Defense Minister was interviewed in his office in Israel by an Iranian journalist.

From July 29 to 31, The New York Times, NPR, Fox News, US News and World Report, Euronews, ​The Times (London), Mirror, Daily Mail, The Guardian, Epoch Times, Safe Travels Magazine, heavy.com, Hilltop Monitor, smh.com.au, dutchnews.nl, news.com.au, Akipress, sceptr.net, alfa.lt, teraz.sk, road.cc, RT, ThePostOnline.nl, dailystar.com.lb, notizie.it, levif.be cited RFE/RL reporting on the murder of four cyclists (including two Americans) biking through Tajikistan.

On April 22-26, numerous outlets including The Hill, The Washington Post, CTV News (Canada), The Daily Telegraph (Australia), Yahoo TV (Taiwan), MSN News, Rumble, NPR, euronews, NRT Kurdistan, Scoopnest, and Euromaidan Press and Charter 97 (Belarus) linked to RFE/RL Armenian Service video and RFE/RL Current Time content on the massive anti-government protests in Armenia that led to the sudden resignation of new Prime Minister (and former President Serzh Sarkisian.

On September 27, Atlantic Council and Kyiv Post published an article on RFE/RL’s Natalia Sedletska, asking “Why are Ukraine’s authorities trying to intimidate a top investigative journalist?”

The Committee to Protect Journalists cited RFE/RL Kazakh Service reporting in an alert on Kazakh government pressure against a French journalist, Vincent Prado and his local fixer.

AKIpress cited RFE/RL Turkmen Service reporting in an article on Turkmen government efforts to discover the source of income of citizens who've been abroad, recently bought cars, or otherwise spent a considerable amount of money.

The Armenian Mirror-Spectator re-posted an RFE/RL Armenian Service report on U.S. President Donald Trump's congratulatory note to Armenians on their independence day.

Payvand and Iran News Update re-posted reporting by RFE/RL's Radio Farda on reaction in the U.S. and Iran to European Union proposals to bypass U.S. sanctions in order to save the 2015 nuclear deal.

On September 26, Yahoo News and MSN (both via Storyful) re-posted RFE/RL Russian Service video reporting on a protest outside the Russian State Duma as lawmakers inside voted to approve proposals to raise the retirement age.

Raw Story cited RFE/RL reporting on action-movie actor Steven Seagal’s expression of interest in serving as governor of Russia’s Primorye region.

112.ua cited reporting by RFE/RL’s Rikard Jozwiak in an article on the European Union’s approval of a new sanctions regime on chemical weapons.

Afghan Online Press cited RFE/RL reporting on the rising numbers of civilian casualties caused by aerial operations in Afghanistan.

Payvand re-posted an RFE/RL Radio Farda article on speeches by U.S. President Donald Trump and Iranian President Hassan Rouhani at the UN General Assembly, and the standoff they highlight in U.S.-Iran relations.

Panorama.am cited RFE/RL reporting on the Russian State Duma's overwhelming approval of the Kremlin's proposal to raise the retirement age in Russia.

The Financial re-posted an RFE/RL report on the sentencing of a U.S. intelligence worker for transferring top-secret material to a home computer that was allegedly accessed by Russian intelligence through Kaspersky software.

On September 25, The New York Times quoted Russian creator of the “USAReally” website, who claimed that his goal for the website was to serve as “a counterweight to organizations funded by the United States, like Radio Free Europe, that broadcast in Russia and other countries.”

Newsweek cited RFE/RL reporting on Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu’s warning to Russian President Vladimir Putin against delivering an advanced air-defense system to Syria.

Macedonian Information Agency re-posted an article by RFE/RL's Alan Crosby on Macedonia's shadowy "fake news" industry and its role in the country's name-change referendum.

Eurasianet cited RFE/RL Turkmen Service reporting in an overview of developments in Turkmenistan.

Transitions Online cited RFE/RL Kazakh Service reporting in an article on potential succession planning in Kazakhstan, and also cited RFE/RL Armenian Service reporting on calls for a snap parliamentary election in Armenia.

On September 24, Newsweek, The Financial, The Iranian, and Payvand cited RFE/RL reporting on a deadly attack on a military parade in the southwestern Iranian city of Ahvaz that killed at least 25 people.

Transitions Online interviewed RFE/RL President Thomas Kent on the resumption of RFE/RL news services for Romania and Bulgaria.

On September 23, Massis Post and The Financial cited RFE/RL Armenian Service reporting on the landslide victory by the election bloc backing Prime Minister Nikol Pashinian in municipal elections in the Armenian capital, Yerevan.

On September 20, Newsweek cited RFE/RL reporting in an article on Russian police indifference to homophobic online hate speech, and on continuing debate in Georgia over the proposed legalization of the cultivation and export of cannabis for medical purposes.

The Wilson Center posted the first episode of a joint podcast with RFE/RL on issues related to Afghanistan and Pakistan, AfPak File.

EUScoop reported on RFE/RL’s announcement of leadership for its news services for Romania and Pakistan.

Transitions Online cited RFE/RL reporting on the annulment of a gubernatorial runoff vote in Russia’s Far East Primorye region after accusations of fraud.

Iran Press Watch re-posted RFE/RL Radio Farda reporting on a Baha’I émigré from Iran to the U.S., who recently graduated college after being denied an education by Iranian authorities.

Payvand re-posted RFE/RL reporting on an announcement by the U.S. Ambassador to Germany that Volkswagen will suspend operations in Iran.

Afghan Online Press re-posted RFE/RL reporting on members of the Shi’ite minorities in Afghanistan and Pakistan commemorating Ashura, the holiest celebration in their religious calendar.

On September 19, The OSCE Representative on Freedom of the Media, Kyiv Post, and The Financial welcomed the interim measure adopted by the European Court of Human Rights (ECHR) ordering the Ukrainian government not to access any data from the cell phone of RFE/RL investigative reporter Natalya Sedletska.

Charter ’97 cited RFE/RL Belarusian Service reporting on police filing charges against a Belarusian civil activist who was protesting against a restaurant operating next to the site of the 1930’s mass execution site in the Kurapaty forest outside of the capital, Minsk.

Payvand cited RFE/RL Radio Farda reporting in articles on Iranian President Rouhani and Foreign Minister Zarif’s participation in the UN General Assembly in New York and call by a leader of a party supporting Rouhani that the president resign, and also re-posted an article by RFE/RL’s Golnaz Esfandiari on Iranian films at the Oscar film awards.

Load more

XS
SM
MD
LG