Accessibility links

Breaking News

RFE/RL In The News

A running tally of RFE/RL news exclusives, citations, and expert appearances in leading global media.

RECENT RFE/RL HIGHLIGHTS:

On October 3, The Sun, Mirror, Snob, adekvatnews.ru, starspost.com, UNIAN, and many other media reporting by joint reporting by bellingcat and RFE/RL's Russian Service on photographic evidence that one of the alleged Russian nerve-agent poisoners is in fact a decorated senior Russian military intelligence officer.

From September 5-9, the U.S. Embassy Kyiv, OSCE Representative on Freedom of the Media, Committee to Protect Journalists, Reporters Without Borders, Daily Mail, France 24, EU-OCS, Kyiv Post, UNIAN, Ukrainian Weekly, Interfax-Ukraine, OCCRP, and The FCPA Blog reported and reacted to a Ukrainian court’s approval of the prosecutor-general’s request for the cellphone data of RFE/RL Ukrainian Service reporter Natalia Sedletska.

From July 26 to August 1, BBC, Euractiv, New Zealand Herald, Yahoo News (via Storyful), aktuality.sk, noviny.sk, topky.sk, pravda.sk, webnoviny.sk and Insajderi.sk cited RFE/RL reporting on the Night Wolvesmotorcycle club, whose members were at the vanguard of Russia's occupation of Crimea, taking up residence at a former military base in Slovakia.

On September 6, The Jerusalem Post, Newsweek, i24 News, World Israel News, Israel Today, The Yeshiva World, and Citizen Truth cited RFE/RL Radio Farda and Current Time's interview with Israeli Defense Minister Avigdor Lieberman on Israel’s policies towards Iran and its involvement in Syria -- the first time an Israeli Defense Minister was interviewed in his office in Israel by an Iranian journalist.

From July 29 to 31, The New York Times, NPR, Fox News, US News and World Report, Euronews, ​The Times (London), Mirror, Daily Mail, The Guardian, Epoch Times, Safe Travels Magazine, heavy.com, Hilltop Monitor, smh.com.au, dutchnews.nl, news.com.au, Akipress, sceptr.net, alfa.lt, teraz.sk, road.cc, RT, ThePostOnline.nl, dailystar.com.lb, notizie.it, levif.be cited RFE/RL reporting on the murder of four cyclists (including two Americans) biking through Tajikistan.

On April 22-26, numerous outlets including The Hill, The Washington Post, CTV News (Canada), The Daily Telegraph (Australia), Yahoo TV (Taiwan), MSN News, Rumble, NPR, euronews, NRT Kurdistan, Scoopnest, and Euromaidan Press and Charter 97 (Belarus) linked to RFE/RL Armenian Service video and RFE/RL Current Time content on the massive anti-government protests in Armenia that led to the sudden resignation of new Prime Minister (and former President Serzh Sarkisian.

AJ+, CNN, Russia Today, and the Russian Defense Ministry-run TV channel "Zvezda" re-posted RFE/RL’s video on Ukrainian soldiers who created a throne resembling that in the popular "Game of Thrones” TV series

The ​Sydney Morning Herald, The Age, Seeker, and Politico cited reporting by RFE/RL's Christopher Miller on the network of Ukrainian "hacktivists" behind the recent releases of emails allegedly written by Kremlin advisor Vladislav Surkov.

The investigative journalism group Bellingcat cited RFE/RL reporting from 2012 in an article, "Observation Missions ‘Part of the Playbook’ of Russian Interference in US Elections" that examines past performance of Russian election monitors "to show why Russia observes US elections."

The Czech weekly magazine E15 interviewed RFE/RL's Brian Whitmore about current events and trends in Russia.

Human Rights Watch posted a report on RFE/RL Turkmen Service correspondent Soltan Achilova, who was questioned by police in the Turkmenistan capital, Ashgabat on October 25, 2016, then assaulted and robbed by unknown assailants. The assault on Achilova was the latest in a series of attacks on RFE/RL correspondents in Turkmenistan, including Saparmamed Nepeskuliev, who has been held incommunicado since his arrest in July 2015.

International Business Times UK cited RFE/RL reporting in an article about an alleged plot by Russian nationalists to assassinate Milo Djukanovic, the prime minister of Montenegro, and prevent the country from joining NATO.

BBC World Service's "Outlook" program featured an interview (26:59-35:08) with RFE/RL photojournalist Amos Chapple about his visits to Oymyakon, Russia (lowest recorded temperature in a habitat center) and with "mammoth pirates" in Siberia.

The Guardian newspaper interviewed RFE/RL's Abubakar Siddique for an article on the decision of Sharbat Gula, the woman made famous in the iconic 1984 National Geographic photo of her as a young girl in a refugee camp in Pakistan, to reject a last-minute offer to suspend her deportation to Afghanistan.

Business Insider re-posts RFE/RL Senior Russia Analyst Brian Whitmore's November 9 post for "The Power Vertical" blog, on U.S.-Russia relations following Donald Trump's election as the next president of the U.S.

The Washington Post cites RFE/RL coverage of reaction in Ukraine to the election of Donald Trump in an article on international opinion on the results of the U.S. presidential vote.

Load more

XS
SM
MD
LG